Log in to reply

help krijg geen mods in gta 5singelplayer

• hallo ik ben nieuw in deze wereld en heb een vraag.

kan iemand mij uitleggen in makkelijke taal hoe ik mods in het spel kan activeren want ik krijg het niet voor elkaar om ze te laten werken in de singel player

met vriendelijke groeten scoutingdrachten

• Dat probleem heb ik ook, ik zou graag willen weten hoe ik mods kan installeren

• MODERATOR

@Scoutingdrachten said in help krijg geen mods in gta 5singelplayer:

hallo ik ben nieuw in deze wereld en heb een vraag.

kan iemand mij uitleggen in makkelijke taal hoe ik mods in het spel kan activeren want ik krijg het niet voor elkaar om ze te laten werken in de singel player

Wat precies krijg je niet voor elkaar?! Gebruik je OpenIV en de mods folder? Heb je je mods DLC's toegevoegd aan je dclist.xml? (Ook in de mods folder, in update.rpf daar).

• @meimeiriver wat bedoelt u met dclist waar vind ik dat

• MODERATOR

@meimeiriver said in help krijg geen mods in gta 5singelplayer:

@Scoutingdrachten said in help krijg geen mods in gta 5singelplayer:

hallo ik ben nieuw in deze wereld en heb een vraag.

Wat precies krijg je niet voor elkaar?! Gebruik je OpenIV en de mods folder? Heb je je mods DLC's toegevoegd aan je dclist.xml? (Ook in de mods folder, in update.rpf daar).

Daar zit het probleem dan dus. :)

Ten eerste, installeer OpenIV. Zonder gaat het niet.

De dlclist.xml file waar ik het over had, bevindt zich in:

Grand Theft Auto V\mods\update\update.rpf\common\data

Je moet dus sowieso een mods folder aanmaken, en daarin een update folder, met de update.rpf van de update folder van de game zelf. Dat is de basis om te gaan modden. Je mods folder zal waarschijnlijk ook een x64 folder bevatten, voor he dlcpacks; een folder dus als deze:

Grand Theft Auto V\mods\update\x64\dlcpacks

Daarin gaan je add-on DLC packs. Die moet je dan vervolgens toevoegen aan de dlclist.xml (in mods\update\update.rpf\common\data).

• @meimeiriver openiv heb ik maar weet niet hoe het werkt

• @meimeiriver hoe moet ik dat doen?

• MODERATOR

Al een YouTube filmpje gekeken hoe OpenIV werkt?

• Open OpenIV
    • Klik op de knop Edit bovenaan
    • Navigeer naar update.rpf
    • OpenIV vraagt of dit archief naar de mods folder gekopieerd moet (meen ik?). Ja doen. Want je wilt niet in een origineel file gaan rommelen zonder backup. En anders handmatig een map 'mods' aanmaken in je GTA V map en update.rpf erheen kopiëren.

Dan pas kun je aanpassingen maken in dlclist.xml om een Add-on auto toe te voegen

Misschien dat dat je via de readme van de VisualV mod die je spel grafisch verbetert meer inzicht krijgt?

Sterkte met de leercurve :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

@meimeiriver zoooo vreemd om jou NL te zien tikken :P

• Where do I find the update.rpf prezies

• MODERATOR

@ReNNie said in help krijg geen mods in gta 5singelplayer:

Al een YouTube filmpje gekeken hoe OpenIV werkt?

• Open OpenIV
    • Klik op de knop Edit bovenaan
    • Navigeer naar update.rpf
    • OpenIV vraagt of dit archief naar de mods folder gekopieerd moet (meen ik?). Ja doen. Want je wilt niet in een origineel file gaan rommelen zonder backup. En anders handmatig een map 'mods' aanmaken in je GTA V map en update.rpf erheen kopiëren.

Dan pas kun je aanpassingen maken in dlclist.xml om een Add-on auto toe te voegen

Misschien dat dat je via de readme van de VisualV mod die je spel grafisch verbetert meer inzicht krijgt?

Sterkte met de leercurve :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

@meimeiriver zoooo vreemd om jou NL te zien tikken :P

Ja, dat is wat ik hem ook adviseerde: maak de mods folder structuur gewoon handmatig aan: dan weet je later ook meteen waar alles zit.

Dus, toen ik verwees naar deze folder:

Grand Theft Auto V\mods\update\update.rpf\common\data

Dan zou het dus triviaal moeten wezen om te begrijpen waar de originele update.rpf uithangt. Dat mentale stapje zal de OP echt even zelf moeten maken, anders heeft het denk ik geen zin om aan modden te beginnen.

En OpenIV, das eigenlijk niets meer dan een 'glorified file browser'. Het kan natuurlijk veel meer, maar een newbie kan er gewoon mee browsen, uploaden, etc.

Log in to reply

Looks like your connection to GTA5-Mods.com Forums was lost, please wait while we try to reconnect.